Kuvaus
DOMINATOR® Racing Oil on tarkoitettu kilpakäyttöön korkeille kierrosluvuille, kuormituksille ja lämpötiloille. Se on täysin kompromissiton, suunnittelukriteereinä maksimaalinen pintapaineen, leikkausvoimien ja lämmön kesto, ja minimaalinen kitka ja ohivuoto. Valmistettu erittäin lämpöstabiileista raaka-aineista, jotta öljy kestää mahdollisimman korkeita lämpötiloja hapettumatta, eikä mene kuumetessaan liruksi. Sisältää sinkkifosfaattia (ZDP) noin 1600 ppm, ja lisäksi muita, edistyneempiä kulumisen estoaineita. Sisältää myös huomattavan paljon kitkanmuuntimia, jotka pienentävät kitkaa. Vaikka DOMINATOR Racing Oil on yksiasteöljy (ei sisällä sakeuttimia), se täyttää moniasteluokitukset. Vaihtoväli on noin 3-4 kilpailua tai tarpeen mukaan.
Dominator kisaöljyä voidaan käyttää myös erittäin tehokkaissa katuautoissa. Nämä ovat tyypillisesti ahdettuja, kalalysaattorittomia autoja, polttoaineena E85, joissa litrateho ylittää 200 hv/litra ja joilla ajetaan vain kesäisin. Vaihtoväli on kadulla max. 4800 km (3000 mailia). Dominator ei sisällä juurikaan katukäytössä vaadittavia aineita kuten peseviä lisäaineita tai happojen neutralointiaineita, koska ne kilpailevat tilasta kisakäytössä tärkeiden aineiden kanssa, siksi lyhyt vaihtoväli.
HUOM! Jos moottorissa on uudet männänrenkaat, suosittelemme moottorin ajamista sisään AMSOIL Break-In Oil sisäänajoöljyllä, esimerkiksi 30 min säätö/sisäänajosykli dynossa riittää, ja varsinaiset vedot Dominatorilla. Dominator on niin liukasta että männänrenkaat eivät asetu (mikrohioudu). Break-In oil on päin vastoin mahdollisimman vähän liukasta, jotta männänrenkaat asettuvat nopeasti. Break-In öljyssä on sinkkifosfaattia yli 2000 ppm, eli se sopii hienosti myös uuden nokka-akselin sisäänajoon.
Luokitukset
- metanoli- ja nitromootorit